Massage Oil - MINYAK URUT DHAB ASLI - Perubatan Tradisional Melayu-Arab






















MINYAK DHAB HJ. SOOD


Pengusaha: Muhamad Rajawali Ahmad
Lokasi Niaga:
Pasar Tani Mega Larkin, Johor dan mana-mana
gerai acara sekitar Selangor,
Negri Sembilan dan Johor
mengikut penglibatan beliau.
Harga : RM30.00
Kandungan: 30ml
Kesesuaian Usia: Umum

Caj Pos :
RM5.00 (PENINSULAR MALAYSIA), RM6.00 (SABAH & SARAWAK).
Jika lebih dari sebotol sila hubungi kami.
Cara Guna :
Mengikut masa & kesempatan Encik Rajawali; 0177532758





DHAB sejenis reptilia padang pasir (darat). Hanya terdapat di negara yang mempunyai padang pasir seperti Mesir, Arab Saudi, Jordan dan lain-lain. Hidup tanpa air dan tidak memakan bangkai, benda kotor atau daging seperti haiwan spesis dengannya. Hanya memakan pasir dan tumbuhan. DHOB hidup dengan binatang berbisa seperti kala jengking, lipan dan lain-lain. Mengikut kajian ulamak, ia mampu hidup 300 - 700 tahun. Insyaallah.

MENGENAL DHAB ASLI

Berkepala seperti penyu, mempunyai insang, mempunyai lidah seperti manusia, ekornya berduri seperti ekor buaya 21 jalur, berjari 5, warna kulit bertukar kuning pasir pada waktu siang/panas dan bertukar gelap pada waktu malam/sejuk. Bukan haiwan DUA ALAM, tidak boleh terkena air dan bertukar jantina setiap 6 bulan. Berdaya tahan apabila disembelih selama 2 hari atau lebih sebelum mati.

HUKUM DHAB DISISI ISLAM - HALAL DIMAKAN

Dipetik dari Hadis yang bermaksud - 'Dari Abdullah Ibnu Abbas dan Khalid Al-Walid bersama Nabi Muhammad SAW. Telah dihidangkan daging DHOB panggang lalu Abdullah Ibnu Abbas bertanya kepada Rasullulah SAW- Apakah ianya haram dimakan? Rasullulah SAW menjawab 'TIDAK'. Lalu Khalid Al-Walid berkata "Aku menarik daging DHOB dan memakannya manakala Rasullulah SAW melihat"

Rujukan : Majaafi Dhobi Anil Arab, Affibil Nabawin (Ibnu Qaiyim Al Juziah), Hayatul Haiwanul Kubra (Ibnu Isa 'Addomiri) dan Tajul Muluk (Terjemahan Mi Nal Arab)

CARA GUNA - UMUM

Masyarakat kita memang amat biasa menggunakan minyak-minyak urut tradisional seperti minyak gamat dan sebagainya. Cara penggunaan Minya Dhob Asli ini tidak jauh berbeza dari minyak-minyak yang lainnya. Kelebihan yang ada pada Minyak Dhob adalah dari segi bahan mentah aslinya iaitu dari Dhob itu sendiri yang kami import ke Malaysia dan diusahakan secara tradisional.

Ianya tidak mengandungi spirit atau kandungan yang tidak sesuai. Campuran lain adalah dari herba dan juga lemak kambing gurun sebagai bahan minyak. Ia amat kurang bau jika dibandingkan dengan minyak gamat. Kugunaan am termasuk - sapuan pada gigitan serangga/haiwan, luka-luka kecil dan sederhana, urutan-urutan kecil atau keseluruh badan.

Minyak Dhob Asli bukan ubat. Ia adalah dalam kategori bahan pelega dan penyembuh. Ia tidak serta-merta memberi kesan. Seperti luka-luka - tersepit pintu, pisau dan barang tajam, dengan sapuan berkali-kali setiap hari ianya akan pulih dengan baik dan dalam banyak kes sebelum ini, parut-parut kecil itu juga hilang. Itu memang kelebihan haiwan Dhob itu sendiri dalam penyembuhan luka-luka dan urat saraf.


KHASIAT DAN CARA PENGGUNAAN YANG LAIN:
  1. Merangsang syahwat, memulih dan menguatkan alat kelamin - INSYAALLAH. (sapu nipis dari pangkal ke hujung) 3 minit sebelum bersama (SUAMI ISTERI SAHAJA)
  2. Batuk, Asma, Semput, Lelah, Gastrik, Keracunan makanan, Cirit Birit, Muntah-muntah, Buasir, Senak/sakit Perut, Tercekik Tulang, Senggugut, Kembung lepas Bersalin-Minum 5 titik bersama air suam/susu.
  3. Sakit Kepala, Selsema, Simpul Biawak (muscle cramp), Jerawat, Kencing tidak Lawas, Kencing Malam, Selusuh, Luka Lepas Bersalin, Kena Air Panas/Api, Luka, Disengat Serangga Bisa, Buasir - Sapu Nipis Sahaja.